La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha obert el procés de licitació per adjudicar el servei de gestió i explotació dels canals que té a YouTube a una empresa certificada per la plataforma de vídeos.

El pressupost de licitació és de 112.000 euros (sense IVA) per un contracte de dos anys (prorrogable un més). El termini per presentar ofertes finalitza el 27 de juny.

La contractació d’aquest servei té com a objectiu cobrir quatre grans àmbits de necessitats de la CCMA dins de la plataforma YouTube: desenvolupament d’audiències; gestió de drets i moderació de comentaris; producció audiovisual; i assessoria i formació.

La Corporació compta amb un ecosistema de canals a YouTube que inclou tant canals de marca (TV3, Catalunya Ràdio, Super3), com de programa (Polònia, APM?) i canals verticals (Sèries, Cuines).

Amb l’adjudicació del servei, la CCMA mantindrà en tot moment la propietat sobre els seus canals i continguts, així com el control sobre l’estratègia de distribució, comunicació i explotació comercial a desenvolupar a la plataforma.

La mesa de contractació tindrà en compte com a criteris de valoració l’oferta econòmica del manteniment mensual del servei i dels encàrrecs de producció audiovisual (fins 50 punts d’un total de 100), els coneixements en producció per a YouTube (25 punts), els perfils professionals de l’equip (20 punts) i el temps de resposta fora de l’horari de servei (5 punts).