El director de mitjans digitals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Saül Gordillo, ha reestructurat aquesta àrea corporativa i n’ha renovat l’equip. La nova organització prioritza la confluència de continguts i el desenvolupament de l’estratègia digital des de les pròpies redaccions dels mitjans.

D’entrada, en la nova estructura, el departament de continguts i el de producte s’unifiquen en un de sol per tal d’optimitzar el control i l’estratègia global, a més d’obtenir una visió transversal de l’oferta i el posicionament digital de la Corporació. Alhora, es busca reforçar els perfils propis dels mitjans digitals des d’una visió més estratègica i treballar més estretament amb les divisions de continguts, màrqueting i comercial.

Geni de Vilar, adjunta a la direcció

En aquesta nova estructura jugarà un “paper clau” la nova adjunta a la direcció, Geni de Vilar, fins ara cap de producte a mitjans digitals, que s’encarregarà de vetllar per “potenciar un posicionament digital fort i consolidat” a partir de l’anàlisi de les audiències, el coneixement del mercat i els hàbits de consum digital.

De Vilar estarà al capdavant d’un equip amb tres nous caps de producte: Txell Laborda per a web i transversals; Marc Bassols per a aplicacions mòbils i TV connectada, i Judith Argila per a noves plataformes.

A més, dins l’equip de mitjans digitals es mantenen Ferran Clavell com a responsable d’innovació i audiències; Jordi Salvat com a editor de continguts digitals de TV3, i Ferran Auberni com a editor de continguts digitals de Catalunya Ràdio. Igualment es mantenen les figures transversals de Sílvia Costa com a responsable d’imatge i de Pep Selfa com a responsable tècnic.

“El coneixement de la realitat del mercat digital i la visió estratègica i de llarg termini seran claus en la implantació del procés de confluència als mitjans de la CCMA i en una definició de la presència digital encara més centrada en l’experiència d’usuari”, assenyala en un comunicat l’ens. I per aquest motiu s’ha creat un equip d’experiència d’usuari amb visió integrada: multidispositiu, SEO, analítica i xarxes socials.

Més autonomia digital a les redaccions

La nova organització prescindeix de la figura de la cap de continguts digitals (fins ara a càrrec de Rosa Oliva) per tal de dotar de “més autonomia i flexibilitat” les redaccions digitals dels mitjans. L’objectiu és centrar els esforços en l’evolució estratègica dels productes i serveis; alhora es vol treballar conjuntament amb les redaccions de ràdio i televisió d’una forma més integrada, des d’uns perfils d’editors digitals reforçats i de referència per als àmbits de TV3, Catalunya Ràdio, infantils, informatius i esports.

En aquesta la línia de dotar de més autonomia digital les redaccions, la nova estructura de mitjans digitals reforça les àrees d’informatius de TV3 i Catalunya Ràdio amb la creació d’una nova figura, la responsable de noves plataformes a informatius, càrrec que assumeix Montse Enrubia, que treballarà estretament amb les direccions d’informatius i amb el seu editor digital.