La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals treballa en la remodelació del TV3alacarta perquè la seva proposta s’assembli més a la de les OTT, amb una oferta de continguts lineals i no lineals i amb el focus en la llengua i la proximitat. Així ho va anunciar el director de Catalunya Ràdio i dels Mitjans Digitals de la CCMA, Saül Gordillo, en la darrera comissió de control parlamentari. Des de l’ens es considera que aquesta és l’única via per ser “competitius” en un mercat amb actors globals amb gran capacitat d’inversió. “Ens cal ser valents”, va apuntar.

Per tirar endavant el projecte fan falta diners i personal. És a dir, per una banda “cal derivar més pressupost per poder encarregar part dels desenvolupaments necessaris”, i per l’altra incorporar perfils professionals especialitzats, diu Gordillo. En aquest sentit, recorda que l’actual conveni contempla unes categories professionals per a ràdio i televisió, però no per a productes i serveis digitals. “És urgent poder incorporar aquests nous perfils i prioritzar aquestes contractacions”, subratlla.

El director dels Mitjans Digitals de la CCMA també remarca que, per aconseguir una plataforma de vídeo competitiva en català, cal una “aposta ferma i estructural”. I això significa destinar un “pressupost exclusiu” per a la plataforma digital tant pel que fa a producció pròpia com per a l’adquisició de drets de difusió.

L’estratègia per als continguts televisius i de vídeo “s’extrapola exactament igual” per als continguts radiofònics i d’àudio, apunta Saül Gordillo. “Ens cal tenir una plataforma d’àudio potent amb uns streams de les emissores i tota l’oferta de podcast”, afegeix al respecte.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram