Aquest divendres s’ha signat un conveni a quatre bandes entre la Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya, el Departament de Cultura, Estrella Damm i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals. L’acord suposa la renovació per cinc anys més del patrocini de la marca cervesera i la CCMA per a la difusió i la promoció de l’activitat castellera.

Malgrat l’anterior conveni es va signar fa poc més de tres anys i no expirava fins al desembre de 2016, se n’ha signat la renovació anticipadament per garantir el patrocini durant el quinquenni 2015-2019, segons explica el Departament de Cultura.

Amb aquest acord, la CCMA renova l’adjudicació dels drets d’imatge de les activitats de les colles castelleres, que difondrà als programes Quarts de nou del 33, Tres rondes de Catalunya Informació i en diferents espais dels seus canals, i que podrà cedir a les cadenes adherides a la Xarxa de Comunicació Local, amb la qual manté un acord de col·laboració des de 2012.

Durant l’acte de signatura, el president de la Corporació, Brauli Duart, ha destacat que el conveni mostra “el compromís dels mitjans de la CCMA amb la cultura tradicional del nostre país”, així com “la voluntat de servei públic” en la difusió de l’activitat castellera amb un ampli seguiment informatiu, transmissions en directe, resums i programes específics.

“Segons els indicadors, en els darrers anys s’ha produït un creixement significatiu del món casteller, que ha traspassat la nostres fronteres, passant de ser un fenomen a Catalunya a ser reconegut internacionalment”, ha explicat el conseller de Cultura. “La capacitat dels castells ha fet que es creuin, en un cercle virtuós, les colles de castellers, els ajuntaments, Estrella Damm, la CMMA i el Govern de la Generalitat; ara afegim la internacionalització a aquest cercle virtuós”, ha reblat Ferran Mascarell. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram