A l’octubre, el director general de la CCMA, Ramon Mateu, va admetre que, a causa de la davallada publicitària, preveia tancar l’any amb un dèficit d’entre 6 i 7 milions d’euros. Finalment, però, la xifra ha quedat en uns 4,6 milions d’euros, ha anunciat aquest divendres en sessió parlamentària el president del consell de govern de l’ens, Enric Marín. A més, ha remarcat Mateu, no hi hauria dèficit si s’hagués pogut vendre alguns dels immobles de l’ens, cosa que finalment s’espera fer aquest 2012.

Segons Marín, es tracta d’una “magnífica notícia”, especialment si es valora el context que ha viscut la Corporació des del 2008, amb una davallada d’ingressos des d’aleshores de “gairebé 90 milions d’euros”, tant pels provinents de la publicitat com de la Generalitat.

El president de l’ens també ha destacat que, malgrat tot, TV3 ha mantingut el lideratge, i ha il·lustrat la importància de mantenir-lo: si es perd el lideratge, es perd audiència, hi ha menys publicitat, cauen els recursos i baixa la qualitat del producte.

Respecte al 2012, els ingressos publicitaris encara podrien baixar un 5,8% milions més. Així, si el 2008 es van facturar 129 milions d’euros en publicitat, i el 2011 van ser 85, aquest any es podrien quedar en uns 80 milions.