El president de la CCMA, Brauli Duart, ha anunciat que l’ens treballa amb un avantprojecte de pressupost per al 2014 pràcticament igual que el d’aquest any, tal com ja havíem informat. En concret, es preveu que sigui de 293,1 milions d’euros, un 0,95% inferior als 295,9 milions d’enguany (malgrat efectius són 288,4 pel dèficit del 2012), dels quals la Generalitat n’aportarà 225 milions, la mateixa quantitat que aquest 2013.

Durant la seva intervenció en la sessió de control parlamentària, Duart ha explicat que l’avantprojecte de pressupost té un “plantejament continuista”, que preveu destinar 178,5 milions en continguts i inversions (una quantitat similar al 2013), i 124,6 milions a la massa salarial. Ambdues xifres sumen 10 milions més que els 293,1 pressupostats.

Quant a la partida del capítol I  (que ja contempla les primeres sortides per l’ERO), el president de la CCMA ha advertit que caldrà ajustar-s’hi adequant el marc laboral i retributiu del proper conveni col·lectiu.

Finalment, el document contempla uns ingressos publicitaris de 57,8 milions d’euros, un 4,46% menys que els 60,5 pressupostats el 2013, i 9,1 milions en ingressos extraordinaris (-3,19%).

Externalització de la gestió publicitària

A preguntes dels diputats, Brauli Duart ha defensat l’externalització de la gestió de la venda d’espais publicitaris. En concret, la CCMA busca un partner per ser “més forts” davant el duopoli en el mercat de Mediaset i Atresmedia. Amb tot, ha remarcat que la gestió econòmica i el control de l’emplaçament a la graella continuaria en mans de l’ens.

Sobre les informacions que apunten que l’empresa escollida per fer de partner serà Publipress Media, de Godó, el president de la Corporació ha ressaltat que l’externalització es farà per concurs públic i que hi poden participar “no menys de vuit o deu grups”.

Brauli Duart ha afegit que tot plegat té un únic objectiu, que és garantir el futur i la viabilitat de la CCMA.