La Comissió Europea ha instat les empreses tecnològiques signants del Codi de conducta contra la desinformació (Facebook, Google, Twitter i Mozilla, a més de diverses associacions del sector publicitari) a “intensificar els seus esforços”, especialment de cara a les eleccions de maig.

La CE reconeix que s’han realitzat “alguns progressos”, especialment pel que fa a la supressió de comptes falsos i a la limitació de la visibilitat dels llocs que promouen les fake news. Amb tot, assenyala que es necessiten mesures addicionals per “garantir la plena transparència de la publicitat política” en l’inici de la campanya electoral en tots els estats membres.

“Cal anar més lluny i més ràpid abans de maig”, ha assenyalat el comissari europeu de Seguretat, Julian King, en la presentació del primer balanç del Codi de conducta, impulsat a l’octubre. “No volem despertar-nos el dia després de les eleccions i adonar-nos que hauríem d’haver fet més”, ha afegit.

Fins al maig, mensualment es publicaran informes sobre l’aplicació del Codi de conducta contra la desinformació, i a finals d’any es realitzarà una avaluació completa. Si els resultats no són satisfactoris, la Comissió podria proposar noves accions, fins i tot de caràcter normatiu.