La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha esmenat la proposta de la Lliga Nacional de Futbol Professional per licitar la comercialització dels drets audiovisuals dels campionats de Primera i Segona Divisió en diversos territoris europeus a partir de la temporada 2025-2026. Així, l’ens regulador afirma que les bases de comercialització no s’adapten a les condicions que exigeix la normativa.

Per això, la CNMC insta la LNFP a introduir alguns canvis perquè les licitacions respectin els principis de competència, transparència i no-discriminació. En concret, l’ens recomana:

  • Ajustar-se a la comercialització conjunta dels drets audiovisuals inclosos en l’àmbit del Reial Decret Llei de 2015.
  • Emprar criteris objectius i avaluables, si és possible, mitjançant fórmules per valorar els requisits d’adjudicació dels lots, per tal de garantir la consecució d’un procediment transparent i competitiu.
  • Una major precisió en aspectes que recullen formulacions ambigües o indeterminades per evitar la discrecionalitat i augmentar la certesa dels candidats.
  • Avaluar la proporcionalitat de les obligacions en matèria de publicitat i coordinació amb la LNFP, evitant imposar a l’adjudicatari càrregues innecessàries i/o excessives.
  • Revisar la durada dels contractes per cercar més competència i evitar el tancament del mercat, impedint la possibilitat de presentar ofertes per un període superior als tres anys.
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram