![](https://comunicacio21.cat/wp-content/uploads/Cani-Fernandez-cnmc-Olivier-Guersent-06062024.jpg)
Cani Fernández i Olivier Guersent han segellat la col·laboració [foto: CNMC].
La normativa està pensada perquè les grans plataformes en línia es comportin de manera equitativa; és a dir, que no imposin condicions injustes a empreses i usuaris, i garanteixin el caràcter obert dels seus serveis digitals.
L’aliança ha estat segellada per la presidenta de la CNMC, Cani Fernández, i el director general de Competència de la Comissió Europea, Olivier Guersent. Ambdós han manifestat el seu compromís de continuar cooperant en la promoció i defensa de la competència, així com en el bon funcionament dels mercats digitals espanyol i europeu.
Així doncs, amb el MoU es permet que el personal de la CNMC formi part de projectes, iniciatives i equips de recerca de la CE en alguns casos en què la DMA afecti el mercat espanyol.
D’aquesta manera, l’ens regulador contribuirà a aplicar la normativa europea, així com a adquirir experiència i coneixements en la matèria. En tot cas, la col·laboració no afecta les competències de la Comissió Europea com a executora de la DMA.