La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha publicat una sèrie de recomanacions que afecten les condicions proposades per la Lliga Nacional de Futbol Professional per a la comercialització de drets audiovisuals de dos lots de partits de les properes tres temporades.

Més concretament, la CNMC insta a no incloure “restriccions injustificades”, com ara l’exclusió de les operadores de televisió en obert, i recomana emprar criteris objectius i avaluables, augmentant la certesa per a les operadores i limitant la discrecionalitat de la Lliga.

L’ens regulador també demana definir el contingut dels drets audiovisuals de forma “clara i precisa”; no incloure restriccions lligades a la publicitat i la promoció de les adjudicatàries, i cenyir-se a la comercialització conjunta dels drets inclosos en l’àmbit de la norma.

Les recomanacions de la CNMC són per a dos lots de primera divisió que inclouen cinc partits per jornada i d’una a tres jornades soltes amb els deu partits, de la temporada 2024-2025 a la 2026-2027. Es tractaria dels drets en directe i en exclusiva per a clients residencials a Espanya i Andorra.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram