La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha multat de nou els dos principals grups televisius per superar el límit de temps dedicat als missatges publicitaris i vulnerar la Llei general de comunicació audiovisual.

Per un costat, la CNMC ha sancionat Mediaset amb 365.301 euros per una infracció administrativa greu i 17 de lleus per sobrepassar els límits temps d’emissió dedicats a l’autopromoció, la publicitat i la televenda. Els fets van tenir lloc els passats mesos de desembre, gener i febrer als canals Telecinco, Cuatro, Energy i Divinity.

Per l’altra, l’ens regulador ha sancionat Atresmedia amb 3.689,40 euros per una infracció lleu per superar el màxim d’emissió dedicat als missatges publicitaris i la televenda, produïda el novembre de 2018 al canal Neox.

La Llei estableix que el límit de missatges publicitaris i de televenda és de 12 minuts per hora natural, excloent el patrocini i l’emplaçament de producte. A més, també s’exclou la telepromoció quan aquesta tingui una durada “clarament superior” a la d’un missatge publicitari, i el conjunt de telepromocions no superi els 36 minuts per dia ni els 3 minuts per hora. Per la seva part, el temps dedicat les autopromocions no poden superar els 5 minuts per hora.

Ara, Mediaset i Atresmedia poden interposar un recurs contra la resolució de la CNMC davant l’Audiència Nacional en el termini de dos mesos.