L’any passat, l’Administració General de l’Estat va destinar 19.807.113 euros a 45 campanyes de publicitat i comunicació institucional, un 70,61% menys que els 67.401.193 euros gastats en 102 campanyes durant el 2011.

Les xifres d’aquest any són un 85,28% inferiors a les del 2008, a l’inici de la crisi, quan l’Estat va gastar 134.515.104 euros en 130 campanyes. Un any abans, el 2007, es van destinar 269.523.547 euros en 166 campanyes: des d’aleshores la davallada ha estat del 92,65%, segons l’Informe 2012 de Publicitat i Comunicació Institucional.

A més, els 19,8 milions destinats a publicitat institucional durant el 2012 són un 43,91% inferiors als 35,3 milions per a 61 campanyes que preveia gastar el Pla de Publicitat i Comunicació Institucional 2012.

La despesa total en publicitat cau un 56,93%

A banda, l’Estat va gastar durant l’any passat 73.841.085 euros en 51 campanyes comercials (que per llei no estan subjectes a ser detallades en l’Informe), un 50,75% menys que els 149.917.875 euros destinats a 50 campanyes del 2011. Aquests 73,8 milions són un 27,74%  inferiors als 102,1 milions per a 53 campanyes previstos en el Pla de Publicitat del 2012.

En total, l’any passat es van gastar 93,6 milions d’euros en publicitat (institucional i comercial), un 56,93% menys que els 217,3 milions del 2011, i un 31,88% inferiors als 137,4 milions previstos en el Pla de Publicitat.

Distribució de la inversió

Durant el 2012, el 60% de les campanyes institucionals es va inserir en premsa; el 51,1% a internet; el 24,4% en revistes; el 20% en suports exteriors; el 17,8% en ràdio, i el 15,6% a la televisió.

En canvi, la inversió va estar encapçalada pel mitjà televisiu, amb 5.399.405 euros (el 32,28% del total), seguit de la ràdio amb 4.753.127 euros (28,42%); la premsa amb 2.851.650 (17,05%); internet amb 1.851.643 euros (11,07%); els suports exteriors amb 861.888 (5,15%), i les revistes amb 526.455 euros (3,15%).