El mes de novembre, l’únic diari gratuït estatal que queda va tenir una difusió de 531.920 exemplars, un 11,21% menys que els 599.102 de l’octubre, i un 24,84% inferior als 707.687 exemplars assolits el novembre del 2011, segons dades d’OJD.

Segons apunta PRNoticias, l’objectiu a mig termini de 20 Minutos és quedar-se només amb la seva versió digital i prescindir de l’impresa, mesura de difícil aplicació quan un 80% dels ingressos provenen del paper; en els tres primers trimestres de l’any, l’edició impresa ha ingressat 9,6 milions d’euros, i la digital 2,4 milions.

Amb tot, principal motiu d’aquesta disminució en la difusió es deu a la davallada publicitària (20 Minutos no ha notat un traspàs d’anunciants a mida que la competència anava plegant) i als números vermells que arrossega: durant els nou primers mesos de l’any, les pèrdues netes d’explotació han estat de 6,9 milions d’euros, un 81,58% més que els 3,8 milions del mateix període de l’any anterior. A més, el gratuït va tancar el 2011 amb unes pèrdues de 4,2 milions.