El passat mes de juny, la Diputació de Barcelona no va renovar alguns contractes que mantenia amb Mediapro i Lavinia, els seus principals proveïdors, però la intenció és que els serveis contractats amb les dues productores es redueixin encara més per la via de la no renovació. De fet, fins i tot es podrien acabar eliminant del tot.

Segons informa Economia Digital de fonts properes a la direcció dels mitjans de la Diputació (actualment en procés de fusió), l’objectiu és reduir la partida destinada a la producció externa al mateix temps que se’n destina una part a les cadenes de ràdio i televisió locals. La intenció és enfortir-les en el marc d’una nova etapa en la que haurien de tenir més pes en els continguts.

Fins a principis d’aquest any, Mediapro facturava als mitjans de la Diputació uns 2,5 milions d’euros per a la producció de programes esportius i informatius. Per la seva part, Lavinia en rebia 1,4 milions per l’elaboració de lamalla.cat (liquidada al juny) i la producció dels informatius.

A canvi, segons les mateixes fonts del digital, algunes emissores locals ja han estat afavorides amb la mesura: la versió per a tota Catalunya del magazín La Tarda, que es s’emet des de Sant Cugat, i el programa de música que es produeix des de Terres de l’Ebre.

ERO a la vista

La integració dels diferents mitjans de la Diputació sota la nomenclatura de La Xarxa implicarà la unificació de redaccions, la qual cosa suposarà que es prescindeixi de bona part de la plantilla, actualment formada per uns 240 treballadors, inclosos els de les productores externes. A més, la direcció vol reduir el pressupost del 2013 un 10%.

Segons va denunciar a mitjan juny el comitè d’empresa de COMRàdio, la proposta/memòria justificativa d’aquest procés cap a la integració multimèdia preveu l’acomiadament d’un 30% de la plantilla.