El setmanari La Directa ha endegat una campanya de microfinançament per expandir-se i professionalitzar-se. L’objectiu és aconseguir 22.000 euros per consolidar-se potenciant la infraestructura, els equips de treball i les eines informatives, mentre paral·lelament s’avança cap a un model de gestió cooperativa.

Dels diners que es volen aconseguir, 11.000 euros es destinaran a la remodelació del portal directa.cat per integrar noves aplicacions i fer-lo més potent, interactiu i àgil; 6.000 euros es dedicaran a la formació de persones del col·lectiu en tasques de gestió cooperativa; i 5.000 euros s’invertiran en l’adquisició de material informàtic i altres recursos per millorar la qualitat del setmanari i permetre la transformació d’aquest mitjà assambleari i autogestionat.

Des de fa més d’un any, el col·lectiu La Directa està treballant en la seva reestructuració per millorar aspectes organitzatius. Com a part d’un procés que continuarà fins al primer semestre del 2014, s’està treballant per esdevenir una cooperativa de treball associat.

El nou portal, que incorporarà una subscripció per llegir online els continguts de l’edició en paper, vol ser una aposta pel programari lliure amb la implementació d’eines de codi obert, així com un impuls per enfortir la resta de mitjans lliures. Es preveu que el nou web estigui enllestit durant el primer trimestre del 2014.