La Secretaria de Comunicació del Govern i de Mitjans de Comunicació ha dissenyat un “primer pla de xoc” per intentar pal·liar la dràstica reducció dels ingressos publicitaris a causa de l’aturada de l’activitat econòmica per la crisi del coronavirus.

Aquest pla inclou les següents mesures:

  • Accelerar la convocatòria de les línies de subvencions estructurals previstes per al 2020.
  • Fer efectius els pagaments pendents de les subvencions estructurals concedides el 2019.
  • Fer efectius els pagaments pendents de la publicitat institucional de 2019 i accelerar els pagaments de les campanyes contractades el 2020.
  • Intercedir per aconseguir una moratòria en els pagaments de les televisions a Cellnex i també del senyal de les ràdios d’FM.

La consellera de la Presidència, Meritxell Budó, va exposar aquestes mesures dimarts en compareixença per videoconferència davant al comissió d’Afers Institucionals del Parlament per donar compte de les mesures adoptades pel Departament per fer front a la crisi provocada per la pandèmia de la Covid-19.

En la seva intervenció, Budó va destacar que, malgrat la davallada dels ingressos, el sector està “fent l’esforç de mantenir unes programacions estables amb un fort component informatiu” en una situació excepcional, i va mostrar “el reconeixement del Govern” tant als professionals i com als diferents mitjans de comunicació.

La consellera també va valorar la tasca dels mitjans públics de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals: “En una situació excepcional, Catalunya té la sort de comptar amb uns mitjans pròxims, creïbles, de confiança, que són capaços de ser reflex de la realitat diversa de la ciutadania, i que han sabut modificar la seva programació per la crisi del coronavirus”, va assenyalar.