El Departament de la Vicepresidència, d’Economia i Hisenda i el Departament de Salut han posat en marxa un bot a WhatsApp que ofereix informació oficial i veraç sobre el coronavirus.

L’objectiu del nou servei d’atenció ciutadana és facilitar que aquesta informació arribi a molta més gent i es pugui compartir ràpidament. També es pretén ajudar a combatre la desinformació i la viralització de noticies falses en les plataformes de missatgeria instantània proporcionant informació de fonts oficials.

El bot de WhatsApp, desenvolupat amb la col·laboració de l’empresa Hubtype, és un servei automatitzat i gratuït que proporciona continguts principalment de salut i protecció civil, com ara dades d’afectats, consells, mesures per al confinament, així com altres informacions pràctiques relacionades amb l’evolució de la pandèmia de la Covid-19.

Es tracta d’un projecte de la Generalitat per explorar i implantar serveis innovadors i disruptius a l’abast de tot tipus d’audiències, principalment aquelles a les quals tradicionalment no hi arriba la comunicació pública. Es complementa amb els altres canals de comunicació integral d’atenció ciutadana per aconseguir millora la comunicació i la relació.

Per activar el bot de la Generalitat a WhatsApp, cal clicar a l’enllaç https://gen.cat/whatsapp o afegir el número +34 681 01 20 12 als contactes, i iniciar un xat amb la paraula ‘Hola’. A continuació cal escriure i enviar el número de la llista de temes que interessa llegir.