La Generalitat de Catalunya ha posat en marxa un perfil propi a TikTok, @gencat, per connectar amb adolescents i joves. L’activació del compte és un dels projectes que promou la Vicepresidència del Govern a través de la Direcció General de Serveis Digitals i Experiència Ciutadana per millorar l’acompanyament, l’atenció i la comunicació amb la ciutadania en un context cada cop més digital.

El compte obert és l’únic perfil institucional des d’on s’emetran continguts i missatges de servei de tots els àmbits en col·laboració amb els diferents departaments. A més, es faran col·laboracions amb influenciadors i creadors de contingut en llengua catalana que ja compten amb un gran nombre de seguidors.

La voluntat de Vicepresidència és “arribar a un públic jove que sol ser més inaccessible comunicativament, usuaris que busquen continguts originals i atractius, i que s’allunyen dels mitjans massius convencionals i dels missatges institucionals de format més tradicional”. Així doncs, la presència de la Generalitat a TikTok es veu com “una gran oportunitat per connectar de manera diferent amb la ciutadania en general, però sobretot amb aquestes franges d’edat en particular”.

Tot i que ja hi ha alguns organismes públics de l’Estat que són presents a TikTok, la irrupció de la Generalitat representa la primera experiència a nivell de governs. D’aquesta manera, la plataforma s’afegeix a altres canals que la Generalitat utilitza, com Instagram, Twitter, Facebook, Telegram i LinkedIn.