Els sis primers mesos de l’any, la inversió publicitària ha continuat reduint-se. Segons Infoadex, ho ha fet un 14,3%, i segons l’estudi i2p de Media Hotline, un 15,2%. En ambdós casos, però, la davallada afecta tots els àmbits, amb especial virulència en la premsa impresa.

L’informe d’Infoadex calcula que durant els sis primers s’han invertit 1.814,4 milions d’euros, un 14,3% menys que els 2.117,6 destinats durant el mateix període del 2012. Com hem dit, els mitjans impresos són els que més cauen: la inversió publicitària als diaris ha baixat un 20,6% (passen d’una inversió publicitària de 369,7 milions el primer semestre del 2012 a 293,6 milions); els dominicals, un 24,8% (de 25 a 18,8 milions), i les revistes, el 19,6% (de 168,1 a 135,2 milions).

Per la seva part, la caiguda a la ràdio és del 13,6% (passa d’una inversió de 195,8 milions a 169); a la televisió, del 12,8% (de 1.014,2 a 884,4 milions), i a internet, del 4,6% (de 179,5 a 171,3 milions).

Pel que fa a les dades de l’estudi i2p, el primer semestre del 2013 la inversió publicitària ha estat de 1.847,8 milions d’euros, un 15,2% menys que els 2.178,9 registrats durant el mateix període de l’any passat.

En aquest cas, la premsa en paper també és la més afectada: la inversió publicitària als diaris es redueix un 19,7% (passen de 392,7 a 315,2 milions); els dominicals, un 27,3% (de 32,5 a 23,6 milions), i les revistes, el 20,1% (de 147,2 a 117,7 milions).

Per la seva part, la davallada a la ràdio és del 15,7% (passa d’una inversió de 192,9 milions a 162,7); a la televisió, del 14,4% (de 1.041,8 a 891,6 milions), i a internet, del 4,1% (de 211,3 a 202,6 milions).