En el primer semestre de l’any, la inversió publicitària va ser de 2.293,6 milions d’euros en el conjunt de l’Estat, una reculada de l’1,67% respecte als 2.332,7 milions registrats en el mateix període de 2018, segons l’informe i2p de Media Hotline i Arce Media i.

Com és habitual, el resultat varia en funció del mitjà. En comparació amb l’any passat, de gener a juny van rebre menys inversió publicitària la televisió, amb 1.038,5 milions d’euros (–6,03%); la premsa, 221,7 milions (–7,08%); les revistes, 73,7 milions (–15,23%), i els dominicals, amb 13 milions (–9,91%).

Per la seva part, sí van millorar ingressos els mitjans digitals, amb 332,5 milions d’euros (+11,07%); la ràdio, 222,7 milions (+2,82%), i les xarxes socials, amb 176,7 milions (+3,21%).

Previsió a la baixa

De cara al tancament de 2019, la previsió són uns ingressos publicitaris de 4.490,5 milions d’euros, un 1,47% menys que els 4.557,5 milions de l’any passat. Com en el primer semestre, hi hauria descensos a televisió, premsa, revistes i dominicals, i increments a mitjans digitals, ràdio i xarxes socials.