L’any passat , la inversió en publicitat digital va ser d’1.288,9 milions d’euros, un increment del 20,86% respecte el 2014, segons l’estudi Inversió publicitària en mitjans digitals elaborat per IAB Spain i PwC. El treball destaca que la publictat digital representa un share del 25,5% respecte el total de la inversió publicitària.

La inversió de 2015 es desglossa en 1.168,6 milions d’euros destinats a ordinadors; 78,4 a dispositius mòbils; 35,6 milions a publicitat exterior digital; 4,6 a àudio online, i 1,2 milions d’euros a televisió connectada (dels dos últims camps s’inclouen dades per primer cop).

“Sens dubte, 2015 ha estat un bon any per a la indústria de la publicitat digital. És molt destacable que el sector online ha estat l’únic mitjà en haver augmentat la seva quota de mercat en el total de la inversió publicitària”, assenyala Antonio Traugott, director general d’IAB Spain. “Els anunciants cada cop aposten més pel mitjà digital, i tenen la predisposició per seguir incrementant les seves inversions a mesura que els professionals del sector online siguem capaços de respondre a les seves principals necessitats”, afegeix.