En el tercer trimestre de l’any, la inversió publicitària ha crescut per segon cop consecutiu després de 13 trimestres seguits de caigudes. Concretament, és un 7,2% superior respecte el 2013. Això fa que, en el conjunt dels primers nou mesos de 2014 la inversió s’hagi incrementat un 3% respecte el mateix període de l’any anterior, passant dels 2.591,6 milions d’euros registrats aleshores als 2.591,6 milions d’enguany, segons l’informe i2p  d’Arce Media i Media Hotline.

Amb tot, el creixement no és per a tots els mitjans, ja que els impresos continuen l’any amb decreixements, malgrat en el tercer trimestre els dominicals són els únics que perden inversió respecte l’any passat.  

Així, en el tercer trimestre de 2014, la inversió dels anunciants ha augmentat un 13,7% en televisió (ha passat dels 323,4 milions de 2013 a 367,6); un 5% a internet (de 88,9 a 93,3 milions); un 2,4 en revistes (de 46,2 milions a 47,3); un 1,6% en premsa (de 120,2 a 122,1), i en ràdio un 0,3% (de 81,3 a 81,5 milions).  En dominicals la caiguda és del 6,9% (passant de 8,4 milions a 7,9).

Per la seva part, en els primers nou mesos de 2014, la inversió publicitària en televisió ha crescut un 6,9% (ha passat dels 1.215,1 milions de l’any passat a 1.298,9); a internet ho ha fet un 3,1% (de 268,2 milions a 276,6), i a la ràdio ha incrementat un 1,7% (de 256,1 milions a 260,5).

En canvi, la inversió publicitària en els primers nou mesos ha caigut un 3,5% en la premsa en paper (ha passat de 436,4 milions a 421,1); un 6,9% en els dominicals (de 33,5 a 31,2 milions), i un 3,1% en les revistes (de 164,5 milions a 159,4).

Estimacions de creixement per a 2014 i 2015

La previsió és que el 2014 acabi amb un creixement del 3,3% respecte l’any passat, amb els únics descensos en el conjunt dels mitjans impresos. En concret, la televisió es preveu que tanqui l’any amb un augment del 7,3%; internet amb el 4%, i la ràdio amb un 1,7%. Les baixades serien del 3,5% en la premsa; del 5,5% en els dominicals, i del 2,4% en les revistes.  

De cara al 2015, l’estimació de l’informe i2p situa el creixement en el 4,2%, amb increments en tots els mitjans, excepte els dominicials. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram