El segon mes sencer en estat d’alarma pel coronaviurs, el maig, es va registrar una inversió publicitària a l’Estat de 285,3 milions d’euros, un descens del 51,3% respecte dels 586,2 milions del mateix període de 2019, segons InfoAdex. En comparació amb el passat abril (el primer mes complet en estat d’alarma), quan es van facturar 243,1 milions, hi ha una millora del 17,4%.

La davallada respecte al maig de 2019 de nou es produeix en tots els àmbits. En concret, la inversió publicitària va ser de 18,5 milions d’euros en diaris (–52,7%); de 0,1 en dominicals (–95,8%); de 6,3 milions en revistes (–73,8%); de 20,8 en ràdio (–56,3%); de 77,7 en televisió (–61,1%); de 160,1 milions en digital (–31,3%), i d’1,9 en exterior (–95,8%). L’afectació més gran es va produir als cinemes, que tancats no van rebre inversió publicitària, quan el maig de l’any passat van facturar 2,2 milions.