L’any passat, la inversió publicitària en el conjunt de l’Estat va ser de 3.988,7 milions d’euros, el que representa un increment del 5,8% respecte els 3.768,9 milions de 2014, segons l’informe anual i2p realitzat per Media Hotline i Arce Media, que d’aquesta manera ha encertat el pronòstic fet fa un any.

A més, la inversió publicitària creix per segon any consecutiu des de 2010, tot i que la xifra amb prou feines supera els 3.588,7 milions invertits el 2012. A banda, per primer cop des de l’inici de la crisi, la inversió augmenta en tots els mitjans, si bé als impresos ho fa de forma tímida.

En concret, el 2015, la inversió va ser de 1.941,3 milions d’euros en televisió (un 6,9% més que l’any anterior); de 616,8 milions en premsa (+0,5%); de 434,6 a internet (+12,3%); de 387,6 milions en ràdio (+7,8%); de 230,5 en revistes (+0,1%), i de 50,9 milions en dominicals (+0,1%).

Pel que fa a la inversió publicitària en les edicions digitals dels mitjans tradicionals, en premsa va ser de 180,9 milions d’euros (un 17% superior respecte el 2014); en televisió de 23,3 milions (+42,9%); en revistes de 20,5 milions (+6,2%); en ràdio de 10,4 milions (+5,1%), i en els dominicals d’1,2 milions (+9,1%).

L’estudi pronostica un augment del 5% aquest any

L’informe i2p preveu que aquest 2016 la inversió publicitària sigui de 4.188,4, el que representaria un increment del 5% respecte 2015. El pronòstic és que la inversió augmenti en tots els mitjans excepte als dominicals, que es quedarien amb 50,2 milions (un retrocés de l’1,3%). En la resta, la televisió ingressaria 2.060,6 milions d’euros (+6,1%); la premsa, 618,2 (+0,2%); internet, 477,7 (+9,9%); la ràdio, 409,9 milions (+5,7%), i les revistes 231,1 milions (+0,3%).

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram