La Junta Electoral Provincial de Barcelona ha desestimat la denúncia presentada per la secció sindical de CCOO de RTVE per sis reportatges d’Informe semanal sobre la situació política de Catalunya, emesos un cop convocades les eleccions (els dies 28 d’octubre; 4, 11 i 25 de novembre, i 2 de desembre). El sindicat acusava TVE d’haver “vulnerat en període electoral els principis de pluralisme, neutralitat informativa, proporcionalitat i igualtat”.

La Junta no ha entrat a valorar el contingut dels programes i ha refusat la queixa, per una banda, perquè es va presentar el dia 5, superant el termini de 48 hores des de l’emissió per poder denunciar. I per l’altra, perquè entén que CCOO no té “legitimitat” per presentar recursos, ja que aquesta recau en “els representants generals o de les candidatures acreditats”, segons la normativa.

En la denúncia, CCOO demanava l’obertura d’un procés sancionador per la “reiteració de les infraccions” i per les “conseqüències del trencament dels principis demostrats, sobretot en l’afectació a la llibertat de l’opinió pública lliure”.

El sindicat fonamentava la denúncia en els següents punts:

  • Els sis reportatges d’Informe semanal desenvolupen una argumentació editorial que per a CCOO “no és concorde al respecte dels principis d’igualtat i neutralitat que ha de complir la Corporació RTVE”.
  • Per la utilització d’expressions com “el desafiament il·legal separatista li ha costat a Barcelona la seva elecció com a seu de l’Agència Europea del Medicament”, “el cost del desafiament il·legal separatista cal mesurar-lo en termes econòmics, a més de polítics, judicials i socials”, “Forcadell i la Mesa del Parlament van renegar davant el Suprem de la secessió i van acatar la llei per evitar una estada llarga a la presó com la de Junqueras i els exconsellers”, o “segons el judici mediàtic, el grau d’alienació del desafiament il·legal separatista va arribar aquesta setmana al seu punt més delirant en la roda de premsa del fugit Puigdemont a Brussel·les”.
  • El sindicat ressalta que el programa “multiplica” l’expressió desafiament il·legal separatista, “declaració habitual” en el discurs del PP, i aporta testimonis de polítics populars que l’han usat.
  • En el reportatge Democracia: ley y orden, emès el 4 de novembre, el programa “imputa un delicte que encara està en fase d’investigació”, ja que fa esment a la “malversació de fons”.
  • En el mateix reportatge, CCOO denúncia que “el 94% del temps de paraula és ocupat per declaracions que sostenen els arguments del Govern de Mariano Rajoy”.
  • També a Democracia: ley y orden, s’usa en fins a vuit ocasions el terme rebel·lió, un delicte tipificat en diferents escrits de la Fiscalia General de l’Estat. Així, les acusacions del fiscal general Jose Manuel Maza “ocupen gairebé quatre minuts d’emissió”, mentre que no hi ha cap entrevista als diferents advocats de les defenses.
  • En el reportatge El periplo catalán de l’11 de novembre s’assegura que aporta “una visió acadèmica i periodística del moment decisiu que travessa Espanya”. El sindicat critica que no hi hagi cap representant de la premsa catalana, donant veu només a Bieito Rubido (ABC), Francisco Rosell (El Mundo), Luis María Ansón (El Imparcial) i Juan Luis Cebrián (Prisa).