La Lliga de Futbol Professional ha adjudicat la comercialització dels drets audiovisuals de Primera Divisió per a Espanya i Andorra en la modalitat de pagament de les properes cinc temporades a les plataformes Movistar+ i DAZN per un total de 4.950 milions d’euros. Fins ara, la primera era l’única adjudicatària d’aquesta modalitat.

Més concretament, Movistar+ s’ha adjudicat un total de cinc partits per jornada més tres jornades completes entre les temporades 2022-2023 i 2026-2027, mentre que DAZN oferirà cinc partits per jornada.

La Lliga ha qualificat com a “històrica” la venda dels drets de les properes temporades, ja que suposen un petit augment dels ingressos respecte als lots equivalents respecte a l’anterior concurs. En aquest sentit, recorda que la majoria de grans lligues europees “han tocat sostre i estan reduint els seus ingressos en els últims cicles”.

El preu aconseguit és de 990 milions per temporada, mentre que en les darreres tres Movistar+ n’ha pagat 980. En la nova adjudicació, la plataforma de Telefónica abonarà 520 milions per temporada i DAZN 470.

Els lots pendents d’adjudicació, corresponents a la Segona Divisió, el canal Horeca (per a bars i restaurants) i el partit en obert, sortiran a concurs previsiblement entre febrer i març de 2022.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram