La 25a edició de La Marató de TV3, dedicada a l’ictus i les lesions medul·lars i cerebrals traumàtiques, va acomiadar la transmissió a la 1.20 de la matinada amb una recaptació 8.490.607 euros. En aquest quart de segle, el telethon ja ha superat els 160 milions, els quals han permès finançar 757 projectes de recerca biomèdica.

La recaptació d’aquest 2016 suposa un increment del 21,03% respecte els 7.015.367 l’any passat, i la quarta més alta de la història (en dia d’emissió) només per darrere dels 10.113.152 euros de 2012; els 9.550.109 de 2013, i els 8.864.016 euros de 2014.

La xifra, però, encara seguirà incrementant ja que el tancament definitiu es farà el proper 31 de març, quan finalitzarà la recepció donatius; l’any passat al final es va tancar amb 9.469.226 euros, la quarta recaptació més alta.

‘La Marató’ en 360º

A banda de les 15 hores de programa en directe a TV3 (i sis a Catalunya Ràdio), conduïdes per Helena García Melero i Ramon Pellicer, La Marató es va tornar a viure als carrers amb 3.427 activitats populars organitzades en més de 700 municipis.

Una de les grans novetats d’aquesta edició va ser l’experiència pionera de poder veure el programa amb una realització multicàmera en directe en 360º. Un cop acabat el Telenotícies vespre i fins al final del telethon, els espectadors van poder descobrir altres punts de vista de La Marató a través del web tv3.cat/marato/360. Amb tres punts 360º es podia fer una immersió a l’escenari, al set d’entrevistes i al control de realització. La iniciativa obre una porta al consum audiovisual complementari a l’actual, segons destaca la cadena.