L’especial de Televisió de Catalunya sobre les eleccions al Parlament de Catalunya va ser líder absolut del dia, fregant el milió d’espectadors de mitjana. Segons dades de Kantar-media, el programa, emès de manera simultània per TV3 i el 3/24, va ser vist per una mitjana de 999.000 espectadors, amb un 32,7% de quota de pantalla i 3,1 punts més que les dades obtingudes amb l’especial de les eleccions de l’1 de novembre del 2006.

En concret, l’especial va ser vist a TV3 per una mitjana de 912.000 espectadors i el 29,9% de quota; mentre que al 3/24 va ser vist per uns 87.000 espectadors i el 2,8% de share. L’espai, que va durar 311 minuts, va tenir el minut de màxima audiència a les 21.23 h, quan es donaven dades amb el 31% dels vots escrutats, amb un total d’1.604.000 espectadors i el 43,6% de quota pantalla. D’aquests, 1.434.000 (el 39% de quota) el seguien per TV3.

L’especial electoral va tenir, sumades les dues cadenes, una audiència acumulada de 3.587.000 persones (que van veure, com a mínim, un minut el programa), de les quals 3.327.000 persones ho van fer per TV3.

Per altra banda, TV3 va batre el rècord d’audiència dels diumenges de l’any, amb el 21,1% de quota, i va tenir el tercer millor resultat diari de la temporada. Per la seva part, el 3/24, que va informar de la jornada de manera permanent, a través de les rodes informatives, va tenir una quota del dia del 3%, percentatge que iguala el rècord històric registrat el 24 de juny passat, amb l’accident ferroviari de Castelldefels.

El 3cat24.cat suma més de 83.000 usuaris

D’altra banda, l’especial va tenir un gran seguiment a través de les xarxes. El portal de notícies 3cat24.cat va tenir aquest diumenge els segons millors resultats de la seva història, amb un total de 83.642 usuaris, que van consultar més de mig milió de pàgines, segons dades de Google Analytics. Aquestes audiències només van ser superades per les informacions sobre les nevades del mes de març.