La suposada nova sèrie de ficció de TV3 Quan el cor s’atura ha resultat ser la campanya promocional de la 31a edició de La Marató, dedicada a la salut cardiovascular. La campanya ha volgut impactar l’audiència fent creure que la cadena estrenava una sèrie de ficció que s’emetia en directe i amb públic: en plena emissió, la protagonista patia un infart.

L’espot de La Marató, que interpel·la de nou a les emocions de la ciutadania, ha estat rodat per la productora Oxigeno i dirigit per Roger Villaroya i Edgar Lledó, especialistes en formats audiovisuals publicitaris i també de ficció.

La campanya

Així doncs, l’eslògan fins ara de la 31a La Marató s’uneix amb el títol de la sèrie i queda Quan el cor s’atura… La Marató sempre batega. La campanya està formada per un conjunt de peces que parteixen de la peça màster de l’estrena de la suposada sèrie de 5,5 minuts; dues peces d’1,2, 1,25 i 1,3 minuts; tres peces de 20, 30 i 40 segons, i dues versions per a xarxes socials de 15 i 6 segons, a més a més d’una falca de ràdio de 30 segons.

Tot just després de la revelació de la sèrie fictícia, TV3 va emetre un programa presentat per Eloi Vila on s’explicava l’objectiu de la campanya i es mostrava com s’havia fet de la mà dels seus responsables: Àlex Marquina, director de l’àrea de promoció i estratègia de marca de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, i Camil Roca, director creatiu de la campanya gràfica i audiovisual de La Marató, juntament amb el seu equip creatiu format per Marc Colombo i Raimon Bertran.