“Valen més els lectors de Barcelona que els de la resta del territori?”, es va preguntar aquest dimecres Carles Ayats, president de l’Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), davant la comissió de cultura i llengua del Parlament, on va demanar suport de les administracions per garantir la supervivència dels mitjans territorials.

En la seva exposició, Ayats va remarcar que “l’acció de govern” demostra que existeix la “contraposició” entre Barcelona i la resta, ja que s’insereix més publicitat institucional en mitjans nacionals o de la capital que als de comarques, malgrat puguin ser líders al respectius territoris i en conjunt puguin competir (i en alguns casos superar) en número de lectors.

Per això, el president de l’ACPC va reclamar accions publicitàries i ajuts econòmics per garantir la reconversió i el futur d’uns mitjans de proximitat, dels quals va destacar el seu paper precursor com a difusors de la llengua i la cultura catalanes. En el darrer any, han tancat deu publicacions i s’han suprimit 375 llocs de treball (el 20% de tot el sector).

A més, Premsa Comarcal va demanar en la seva compareixença al Parlament suport per a les publicacions que, per la seva singularitat, no compten amb grans tirades, però les quals considera necessàries per comprendre el país; transparència i equitat en l’adjudicació d’ajuts; que es prenguin mesures davant del tancament de punts de venda que limiten la difusió de les publicacions; i vetllar per la lliure competència en el sector de la comunicació “sense interferències” dels mitjans públics en el repartiment de la publicitat.

Font: ACN