La crisi econòmica i la migració a les publicacions digitals fa que la premsa impresa continuï perdent lectors de manera inexorable, segons certifiquen les dades de la tercera onada del 2012 del Baròmetre presentades aquest divendres per la Fundació Audiències de la Comunicació i la Cultura (FUNDACC). Així, en les tres onades del 2012, diaris, publicacions periòdiques i revistes han vist com la xifra de lectors ha caigut.

En el cas dels diaris, en la tercera onada assoleixen 2.625.000 lectors, 86.000 menys (-3,1%) respecte la segona (quan ja havien baixat en 90.000). Això fa que el percentatge de penetració que el mitjà té entre la població hagi passat del 41,1% al 40,8. Respecte fa un any, la davallada és de 257.000 lectors (-8,9%), quan hi havia una penetració del 44,8%. En el cas dels diaris també cal tenir en compte que, en el darrer any, han desaparegut dos gratuïts, ADN i Qué!

Pel que fa als suplements que s’encarten amb la premsa diària, obtenen 1.278.000 lectors, 18.000 menys que en la segona onada (-1,5%), caient la penetració entre la població catalana del 20,1% al 19,1. Comparat amb les xifres de fa un any, quan hi havia una penetració del 22,4%, la davallada ha estat de 161.000 lectors (-11,6%).

Finalment, revistes i publicacions periòdiques registren 4.066.000 lectors, 26.000 menys que en l’anterior remesa del Baròmetre (-0,6%), quan en van perdre 96.000. Pel que fa a la penetració entre la població, aquesta ha passat del 63,6% al 63,2. Respecte fa un any, quan hi havia un 67,2% de penetració, les revistes han perdut 258.000 lectors (-6%). En aquest cas, cal recordar que, fins a la primera onada del 2012, les revistes i publicacions periòdiques havien estat sumant lectors durant 16 mesos seguits.