
La data del 7 d’octubre fa temps que està assenyalada en vermell als estudis de RTVE Catalunya. Aquest dimarts al migdia és previst l’acte de presentació de La 2Cat, el nou canal en català de RTVE davant dels mitjans de comunicació. Un acte on es presentarà la nova programació de La 2 Catalunya que s’estrenarà a partir del 13 d’octubre.
Conduït pel director de La 2 Catalunya, Oriol Nolis, l’acte de presentació de la nova programació tindrà lloc al plató 6 (on s’emet el Late Xou de Marc Giró). És previst que hi assisteixin el director de RTVE, José Pablo López, i el president de la comissió de centres territorials de RTVE, Miquel Calçada, entre d’altres, com la majoria de presentadors i presentadores dels diferents programes de La 2Cat. El logotip de La 2Cat ja llueix a l’exterior dels estudis de RTVE Sant Cugat.
El que se sap de la nova programació
En una entrevista a La Vanguardia, Nolis ha avançat algunes novetats de la programació de La 2Cat, que començarà a partir del 13 d’octubre, i de manera progressiva s’incorporaran nous continguts que permetran assolir gairebé un 70% de programació en català l’últim trimestre de l’any.
Destaca per l’emissió en directe: de 8 a 15 h, des de Cafè d’idees fins a De cara a barraca, un nou programa d’esports amb Marc Martín, passant per El segon cafè, amb Cristina Villanueva, que s’estrenarà a finals d’octubre.
Dels programes actuals a La 2 continuen a la graella Cafè d’idees, L’altaveu, L’informatiu i La recepta perduda, entre d’altres. També hi haurà programes en castellà: Saber y ganar, Cifras y letras, Malas lenguas i alguns prime time com el cinema clàssic dels dilluns.
Futbol en català
El nou canal en català de RTVE, La 2Cat, emetrà en directe partits de la selecció espanyola de futbol, que també es podrà seguir en castellà a La 1. El primer partit serà el 14 d’octubre, Espanya – Bulgària, a les 20.45 h.
Així ho ha anunciat a X el president de RTVE, José Pablo López, qui avança que les transmissions esportives en català seran un dels “grans eixos” de La 2Cat, que es presenta aquest dimarts. “Seguim treballant per una TVE on les llengües s’uneixin”, rebla el president de l’ens.
Aposta per l’audiovisual en català
L’abril passat va tenir lloc la presentació del nou canal íntegrament en català als estudis de RTVE Sant Cugat. Aleshores, el president de la Corporació de Ràdio i Televisió Espanyola (RTVE), José Pablo López Sánchez, va assegurar que La 2Cat “contribuirà a ampliar de manera progressiva l’oferta audiovisual en català, en un moment en què el seu ús es troba en retrocés”. A més, López Sánchez va subratllar que el nou canal “és complementari i coexistirà amb les finestres que actualment té RTVE: La 1 i el Canal 24 Horas”.
El 2Cat ja té data definitiva d’estrena d’emissions


