Durant el segon trimestre de l’any, tal com va passar amb el primer, l’emissió d’anuncis ha continuat de capa caiguda, tot i que els espectadors miren més televisió que mai: 246 minuts de mitjana diària, 10 més que en el mateix període del 2011.

En concret, segons l’Índex de la televisió de Zenith, en el segon trimestre d’aquest any es van emetre un total de 19.242 anuncis, un 11,3% menys que els 21.693 de fa un any. Si es compta amb minuts diaris de publicitat, la caiguda ha estat de l’11,5%, de 7.476 a 6.615 minuts.

Antena 3 emet menys publicitat

A més, l’informe, elaborat amb dades de Kantar Media, destaca que Telecinco és la cadena que va emetre més publicitat d’abril a juny, amb 205,2 minuts diaris i 40 espots més que el mateix període del 2011, mentre que Antena 3, a més de ser la cadena amb menor ocupació publicitària (178 minuts), és la que ha registrat una davallada més gran, emetent 26 minuts de publicitat menys que fa un any. Per la seva part, La Sexta va emetre 194,7 minuts al dia; Cuatro, 190, i La 1, 9,5.

A banda, Antena 3 manté la posició aconseguida en el primer trimestre del 2012 com a cadena que millor aconsegueix mantenir fidel a l’audiència quan arriben els talls publicitaris, amb un 25,8% de volatilitat, en contrast amb el 40,3% de La Sexta, el 33,4% de Telecinco o el 31,6% de Cuatro.