L’audiència del la ràdio online està creixent al voltant d’un 30% anualment i, a l’Estat espanyol, ja són 15 milions els seus usuaris únics mensuals. A més, el seu consum és d’unes 9 hores setmanals, el doble que el del vídeo. Així ho assegura Audioemotion, xarxa orientada íntegrament a la comercialització publicitària especialitzada en ràdio online.

La seva CEO, Elisa Escobedo, va presentar aquestes dades en uns esmorzars a Barcelona i Madrid organitzats per IAB Spain, on va ressaltar els avantatges que presenta la ràdio online com a mitjà publicitari. Segons ella, aquesta permet la segmentació (per continguts, edats, gènere, nivell socioeconòmic) i la microsegmentació d’audiències (programes polítics, estils musicals, humor…). Amb tot, va apostar per resoldre els formats publicitaris per poder arribar a les audiències.

Audioemotion també traça un perfil del l’usuari: un empresari o estudiant, majoritàriament urbà, inquiet, en busca de diversitat cultural, de nivell socioeconòmic alt i mig-alt, i un apassionat de la tecnologia i la música.

Segons la xarxa, els usuaris que consumeixen ràdio a internet troben una satisfacció en la personalització, la capacitat d’influència en els continguts, els entorns socials i la menor pressió publicitària.