Aquest dilluns s’ha fet pública la sisena onada del 2010 del Baròmetre, les dades de la qual indiquen que Catalunya Ràdio segueix sent l’emissora més escoltada amb 531.000 oients diaris, 19.000 més que en l’anterior onada, per davant de RAC1, que ha augmentat en 32.000 oients fins als 489.000.

D’aquesta manera, la cadena de Godó torna a situar-se a una diferència de 42.000 oients, els que tenia en la 4a onada, després que en la cinquena Catalunya Ràdio es distanciés en 55.000 persones.

En tercera posició continua la Cadena SER, que comptabilitza 397.000 oients, 19.000 més que en l’anterior onada, quan ja en va sumar 10.000. Per la seva part, COMRàdio manté la vuitena posició amb 47.000 oients, tornant-ne a sumar 2.000 més per segona onada consecutiva.

Per darrere, trobem Ona FM amb 31.000 oients (es manté), Ràdio 4 amb 15.000 oients (en perd 2.000), Ràdio Olot amb 9.000 (es manté), i Ràdio Sabadell amb 5.000 oients (no comptabilitzada en l’anterior Baròmetre.

En general, les emissores en català mantenen o augmenten la seva audiència, tant les generalistes (excepte Ràdio 4) com les temàtiques.

Notable creixement de les ràdios musicals en català

En quant a les cadenes temàtiques, els tres primers llocs continuen com en les cinc onades anteriors: Los 40 Principales amb 515.000 oients diaris (en perd 1.000), Flaix FM amb 363.000 (en puja 12.000 respecte a l’anterior, i en les tres darreres onades ja n’ha guanyat 36.000), i RAC105 amb 308.000 (en guanya 32.000, i en les tres darreres n’acumula 62.000).

En quarta posició, es consolida Ràdio Flaixbac amb 256.000, que guanya 18.000 oients, i ja n’ha sumat 84.000 aquest 2010, pujant quatre posicions en el rànquing. Per darrere trobem Cadena 100 (235.000, en guanya 13.000), Cadena Dial (233.000, es manté), Europa FM (196.000, en suma 11.000) i Ràdio Tele-Taxi, que recupera els 8.000 oients que va perdre en l’anterior onada fins als 169.000 oients. Es tracta de la primera pujada després de molts mesos de perdre oients.

Per la seva part, iCat fm aconsegueix 62.000 oients (10.000 més), mentre que Catalunya Música n’obté 52.000 (en guanya 5.000).

Pel que fa a Catalunya Informació, aconsegueix un notable increment de 19.000 oients, fins als 139.000 oients. L’emissora, que continua liderant amb diferència la ràdio de temàtica informativa, fins ara sempre es movia al voltant dels 120.000 oients.

La sisena onada és la quarta consecutiva que els oients radiofònics augmenten, després de tres seguides baixant. Concretament, el mitjà assoleix els 3.536.000 oients, 59.000 més que en l’anterior onada, passant d’una penetració entre la població del 54,2% al 55,1.

Pel que fa a les dades de fa un any, el mitjà augmenta en 23.000 oients, però el percentatge de penetració és inferior, ja que el d’aleshores era del 55,4%. Això és degut a què, segons el padró publicat el febrer del 2010, la població catalana major de 14 anys ha augmentat en 76.163 habitants entre els anys 2008 i 2009.