La nova etapa multiplataforma dels mitjans públics de l’Hospitalet de Llobregat ja té data d’inici: el proper 15 d’octubre. Aquell dia tornaran la televisió i la ràdio de la ciutat (que van tancar el 31 de desembre i el 2 de juny, respectivament), tot i que amb un format molt més reduït.

El nou model anirà a càrrec d’una redacció única per a tots els mitjans –televisió, ràdio, web i butlletí imprès mensual– formada per uns 30 treballadors (en el procés, se’n va acomiadar una quarantena). Tots ells han realitzat una formació per adaptar-se a la nova manera de treballar.

El nou model de mitjans públics es posa en marxa amb l’objectiu de reduir el seu pressupost (s’ha passat de 4 milions a 2), però també es vol garantir que tinguin continuïtat en els temps i el dret a la informació de tots els ciutadans, segons afirma l’Ajuntament.

La programació en la nova etapa de TV L’Hospitalet consistirà en un informatiu exclusivament local, de 30 minuts de durada, que s’emetrà per la TDT de dilluns a divendres a les 19.30 h, i que s’anirà repetint fins a les 21.30 h (els blocs es reemetran a les 24 h i a les 6 del dia següent). A banda, l’informatiu també es podrà consultar al web, rebatejat com a L’H Digital (en lloc de Digital-h).

Pel que fa a Ràdio L’H, es limitarà a emetre els diumenges, d’11.30 a 14.30 h, amb un programa en directe de seguiment de l’activitat esportiva de la ciutat. Ho farà a través de les freqüències de  TDT de ràdio i televisió, i a internet. També podrà consultar-se a la carta al web.

Per la seva banda, L’H Digital es renova tècnicament i estèticament per tal de facilitar l’accés a la informació als usuaris, i introdueix noves seccions temàtiques, amb informació escrita, fotografies, vídeos, àudios i gràfics.