El proper dimecres i dijous, el Col·legi de Periodistes de Catalunya (CPC) acollirà la vuitena edició de les Jornades de la Taula de Comunicació, que enguany volen debatre i reflexionar entorn les relacions entre el patrimoni cultural i els mitjans. La trobada també vol ser un aparador per a experiències d’èxit que demostrin que la col·laboració entre comunicació i cultura no només és possible, sinó que, quan es produeix, obté resultats positius per a ambdós àmbits.

Les jornades prenen com a punt de partida que tant els mèdia com el sector cultural tenen un mateix objectiu –treballar en la difusió del coneixement– tot i que funcionen com a dues realitats paral·leles. Així, els organitzadors busquen aconseguir que els agents culturals percebin els mitjans com a aliats per guanyar en difusió i presència pública, i que els mèdia facin una aposta més decidida per oferir a la seva audiència continguts culturals de qualitat.

El programa de les jornades s’adrecen tant a professionals de la comunicació i responsables de gabinets de comunicació vinculats a les administracions públiques, com a responsables de preservació i gestió del patrimoni, gestors culturals, tècnics de museus, centres d’estudis i d’interpretació, associacions, entitats i empreses que treballin en l’àmbit cultural, regidors i tècnics de cultura, així com estudiants de Comunicació i Humanitats.