El proper 23 de maig sortirà a la venda el darrer número de la revista de viatges Altaïr –almenys tal com es coneixia fins ara–, editada per la llibreria del mateix nom. Segons explica en el proper editorial, la publicació obre un “període de reflexió” a la recerca d’un altre enfocament que pugui permetre la supervivència de la capçalera, potser amb una altra periodicitat (ara era bimestral) o en format digital.

La publicació explica que aquest “parèntesi per adaptar-se als nous temps” arriba a causa d’una baixada d’ingressos que ha superat la seva “capacitat resistència”. I és que, a banda de la caiguda publicitària i l’increment del cost del paper i la distribució, Altaïr mantenia el mateix preu de venda des del novembre del 2004.  “Això no és un ‘fins sempre!’ sinó un compromès ‘fins ara!’”, finalitza l’editorial.

Aquesta aturada de la capçalera no afecta les llibreries de Barcelona (inaugurada el 1979) i Madrid (des del 1997), que continuaran obertes. Altaïr va començar a publicar la revista el 1991, i el 1999 va iniciar una segona etapa on cada número era monogràfic. El 2012 tenia un tiratge d’uns 30.000 exemplars.