En un principi, els impulsors de Jot Down volien llançar una revista impresa en blanc i negre. Tot i que les circumstàncies els van fer desistir del paper, van traslladar la idea inicial al web. El seu tret distintiu, entrevistes molt llargues fetes amb total llibertat a personatges de renom d’allò més variat, on els entrevistats han d’acceptar dedicar un mínim d’una hora del seu temps.

El passat 16 de maig va fer un any del seu naixement, temps durant el qual s’han fet un nom a la xarxa. Per celebrar l’efemèride, aquest mes de juny es regalen publicar un número especial en paper de 320 pàgines, format A4, sense publicitat i, per descomptat, íntegrament en blanc i negre.

A banda de col·laboradors habituals com Enric González, David Jiménez, Fernando Savater o Félix de Azúa, també en participen altres com Maruja Torres, Santiago Segurola, Diego Manrique, Martí Perarnau, El Roto, Ramon Besa, Jordi Pérez Colomé, Soledad Gallego-Díaz o Mario Conde. El preu d’aquest número zero de la revista és de 15 euros, i es pot comprar en algunes llibreries o al seu web.