Els 13 capítols de la sèrie transmèdia Em dic Manel!, de Televisió de Catalunya, ha superat el milió de visualitzacions. A banda, a YouTube s’han fet més de 200.000 reproduccions, el seu web ha rebut gairebé 73.000 visites, el perfil de Facebook té més d’un milió de seguidors, a Instagram ha superat els 70.000 likes, i s’han generat més de 6.000 missatges a Twitter amb les diferents etiquetes proposades. Aquests són els números de la primera sèrie transmèdia de al CCMA.

Produïda per Alguna Pregunta, Em dic Manel! és una sèrie d’humor amb format de fals documental en què cada capítol ha estat format per quatre vídeos independents distribuïts en diferents plataformes i enllaçats a través de les xarxes socials al llarg d’una setmana. Dirigida per Mireia Giró, la sèrie està protagonitzada per Manel Piñero, l’actor que dóna vida a l’Homo APM, que intenta desprendre’s del seu personatge i demostrar que té altres registres. Completen el repartiment en Peyu, Ivan Labanda i Anna Bertran.

L’estructura de cada capítol estava formada per una peça d’obertura que s’emetia diumenges dins l’APM? Extra de TV3; un vídeo central que es penjava al Facebook del programa a tv3.cat i a YouTube; una altra peça que s’emetia a l’APM? de dimecres, i un últim vídeo que es distribuïa al blog d’Ivan Labanda, tv3.cat i YouTube. El contingut íntegre de cada episodi (d’entre 15 i 20 minuts) es pot recuperar al web de la sèrie. 

Nous públics

Em dic Manel! ha estat creada i pensada des dels inicis per arribar a una nova audiència, als nous públics que consumeixen audiovisual en digital fora dels mitjans convencionals, els quals estan acostumats a un llenguatge i un format diferent al de la televisió o la ràdio.

L’objectiu d’aquesta aposta pel format transmèdia és aconseguir un traspàs d’audiència entre les diferents plataformes i guanyar nous públics arreu mentre es transmeten les marques de la CCMA, segons explicava al gener el director de mitjans digitals de la Corporació, Martí Patxot.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram