El Centre de Cultura Contemporània de Barcelona acull del 19 al 22 de novembre la cinquena edició de la Setmana del Talent Audiovisual (les dues primeres com a Pitching Audiovisual Universitat-Indústria), impulsada pel Clúster Audiovisual de Catalunya.

Enguany, la setmana torna a créixer en participació, amb 115 empreses del sector, un 15% més que l’any passat. La temàtica central d’aquesta edició és l’anàlisi de com les noves tecnologies i la intel·ligència artificial determinaran el sector pel que fa a la creació, la producció i el consum audiovisual.

L’objectiu de la Setmana és connectar el talent emergent i la indústria per innovar i trobar nous formats, i esdevenir un punt de trobada clau per al sector audiovisual.

L’activitat central és el Pitching Audiovisual (dijous i divendres), en què una quarantena d’estudiants de 17 centres universitaris presentaran 26 projectes (nou en la categoria de ficció, sis en no ficció, sis més en formats televisius i cinc en noves finestres), davant de representants d’empreses i professionals del sector.

En el conjunt de les quatre edicions prèvies del Pitching es van presentar un centenar de projectes audiovisuals, un 40% dels quals han estat produïts o estan en fase de producció, destaca l’organització.

El programa de la Setmana del Talent Audiovisual es completa amb taules rodones, ponències, sessions amb experts i de networking, i el mercat de nous professionals.