El CCCB acull del 20 al 23 de novembre la segona edició de la Setmana del Talent Audiovisual, quarta si comptem el seu precedent, el Pitching Audiovisual Universitat-Indústria, que es manté com a activitat central. El programa es completa amb conferències, sessions amb experts i de networking, i presentacions de projectes. L’objectiu és connectar el talent emergent i la indústria per innovar i trobar nous formats.

La iniciativa impulsada pel Clúster Audiovisual de Catalunya no només consolida el format adoptat l’any passat, sinó que creix en activitats i també en participació: enguany comptarà amb la implicació de més de 100 empreses del sector, un increment de gairebé el 25% respecte a l’any passat.

El Pitching Audiovisual tindrà lloc dijous i divendres. Enguany, es presentaran un total de 23 projectes (vuit en la categoria de ficció, cinc en no ficció, cinc més en noves finestres, i cinc en formats televisius), davant de representants d’empreses i professionals del sector.

En total s’havien presentat uns 60 projectes (el triple que fa dos anys) provinents d’una vintena de centres universitaris, dels quals tres de Alemanya, Croàcia i Dinamarca (els dos últims han estat seleccionats per participar).

Dels projectes presentats en les tres edicions precedents del Pitching Audiovisual, cinc han estat produïts i 20 estan en fase de desenvolupament.

El tret de sortida de la Setmana del Talent Audiovisual el posa la conferència La televisió no televisiva. La producció de continguts digitals a les televisions (dimarts, 10 h), on es reflexionarà sobre els beneficis i l’impacte en l’audiència de l’aposta pels continguts digitals de les TV, amb Rosa Alba Roig (betevé), Geni de Vilar (Mitjans Digitals de la CCMA), Alberto Fernández (RTVE.es) i Alexander Herbert (Arte).

Dues conferències més programades són Minoria Absoluta, de Polònia a la Guerra Civil en colors (dimarts, 19 h), on diferents professionals de la productora explicaran la seva adaptació cap a nous continguts, i Els programes que marquen tendència (dimecres, 17 h), on Miquel Garcia i Manel Raya de l’àrea de nous formats de la CCMA repassaran innovadors espais televisius de tot el món.

Per la seva part, el cas d’estudi d’enguany se centra en el programa Preguntes freqüents (dimecres, 19 h), on l’equip de direcció i producció explicarà com es treballa un format amb una forta presencia d’elements d’actualitat.

Una nova activitat de la Setmana és Meet the experts (dijous, 19 h), una sessió en què diferents professionals mostraran la seva feina i experiència en el sector audiovisual. En aquesta primera ocasió es comptarà amb quatre guionistes de diferents gèneres: Ana Boadas, Oriol Jara, Núria Parera i Alberto Marini.

Una altra novetat és la presentació de projectes del Pacte del Talent (dimarts, 17 h), un programa que vol vincular les noves promocions de professionals de l’audiovisual amb projectes emergents de les arts escèniques i la promoció cultural. Els participants i tutors parlaran de l’experiència i es presentaran les bases de la propera convocatòria.

Finalment, la Setmana torna a programar el Mercat de Nous Professionals (dimecres, 10 h), un espai coorganitzat amb Barcelona Activa pensat per facilitar a les empreses del sector audiovisual el contacte amb joves talents que busquin una oportunitat laboral.