El CaixaFòrum de Barcelona acull del 14 al 18 de novembre la vuitena edició de la Setmana del Talent Audiovisual, esdeveniment plenament consolidat i en procés d’internacionalització. Impulsat pel Clúster Audiovisual de Catalunya, l’objectiu és connectar el talent emergent de les universitats i la indústria per innovar i trobar nous formats, així com esdevenir un punt de trobada del sector.

La Setmana arrenca dilluns amb una taula rodona que posa el focus en situar Catalunya com el hub audiovisual de referència al sud d’Europa. La nova economia audiovisual catalana: perspectives, infraestructures i estratègia (9.15 h) comptarà amb la participació de Jordi Foz, secretari general del Departament de Cultura; Xavier Marcé, regidor de Turisme i Indústries Creatives a l’Ajuntament de Barcelona; Lluís Garriga, conseller de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals; María Carmen Fernández, directora d’innovació i nous negocis a Mediapro, i Miquel Rutllant, president del Clúster Audiovisual de Catalunya, moderats per Mònica Lablanca, cap de desenvolupament estratègic de la CCMA.

A continuació tindrà lloc una altra taula rodona centrada en el repte mediambiental del sector audiovisual, especialment dels rodatges. Greenshooting: la sostenibilitat als rodatges (11.15 h) comptarà amb Carlota Guerrero, mànager de la Catalunya Film Commission: Esmeralda Ruiz, responsable de sostenibilitat a Fresco Film Services, i Oliver Lupiáñez, consultor de sostenibilitat a K is for Knowledge, moderats per Marta Lopera, doctoranda especialitzada en sostenibilitat en la cultura audiovisual.

El Pitching més internacional

L’acte central i motiu de ser de la Setmana del Talent és el Pitching Audiovisual Universitat-Indústria, que se celebrarà del 16 al 18 de novembre. Una vuitantena d’estudiants de 36 centres universitaris (el doble que l’any passat) presentaran 50 projectes davant d’uns 170 representants d’empreses i professionals del sector.

Per primera vegada, el Pitching Audiovisual comptarà amb la participació d’una desena d’empreses internacionals que escoltaran i valoraran els projectes presentats pels joves. A més, enguany participaran nou centres universitaris europeus.

Les categories en què s’estructuren els projectes que participen en el Pitching Audiovisual incorporen la de ficció internacional, que se suma a les de ficció, no-ficció, formats televisius, noves finestres, i videojocs.

Una altra novetat del Pitching és que les productores i empreses del sector decidiran quin projecte rep el Premi al Desenvolupament, valorat en 2.000 euros, i que inclou el seu acompanyament i tutorització.

Durant la Setmana del Talent també s’oferiran dinàmiques de networking, sessions amb experts i activitats pensades per facilitar a les empreses del sector audiovisual el contacte amb joves talents que busquen una oportunitat laboral.