“La convergència entre totes les pantalles s’ha convertit en l’objectiu de proveïdors i operadors de continguts”, però per mida i definició, la televisió és l’únic dispositiu que es “resisteix a donar la passa definitiva” cap a internet. Així ho considera Alfonso Alonso, director de transformació de Telefónica: “La gent voldrà veure vídeos de YouTube o connectar-se a Facebook a la tele”, va afegir durant la seva intervenció al Fòrum Internacional de Continguts Digitals (FICOD), on va compartir ponència amb el president de RTVE, Alberto Oliart.

El directiu de Telefónica va assenyalar que actualment es viu una revolució on les xarxes ja no són les “úniques protagonistes”. Segons ell, l’iPhone és el veritable paradigma del fenomen d’integració que ha provocat l’increment en la demanda de connectivitat.

“Venim de l’era de la veu i els textos, i anem cap a l’era de les imatges”, va afirmar Alonso, qui considera que la tecnologia “no limitarà” el desenvolupament dels continguts. En aquest sentit, va assegurar que la televisió connectada obre un “camp immens” als distribuïdors de contingut: “serà la televisió a qualsevol hora de qualsevol manera”, va reblar.

Oliart, obert al futur

Per la seva banda, Alberto Oliart va assenyalar que “mai els ciutadans han vist tant contingut televisiu com ara, però ens trobem en un dels moments més transcendentals per a les televisions”.

L’octogenari president de RTVE va assegurar que, tot i la seva edat, segueix “obert al futur” i és conscient de la “importància” de la multiplicació de pantalles, els ordinadors, les videoconsoles, les televisions connectades a internet,i internet al mòbil.

Oliart i Alonso van manifestar al FICOD que les infraestructures i els sistemes de telecomunicacions són la clau per al desenvolupament del nou món digital.