La consultora Idate assegura que, tot i que el mercat dels continguts sota demanda a les televisions connectades encara està modelant-se, és “a punt d’esclatar”. Així, pronostica que en els tres propers anys l’oferta d’aquest tipus de serveis augmentarà fins a un 24% a Europa i fins a un 40% als Estats Units. Segons Idate, el mercat de vídeos sota demanda, l’any 2015 podria moure uns 3.400 milions d’euros a tot el món.

En el cas de l’Estat espanyol, on cada vegada més les cadenes ofereixen part dels seus continguts a internet, la TDT tindrà un paper “central” en el desenvolupament cap a un model de televisió híbrida, que segons la consultora serà el que dominarà els propers anys.

La vicepresidenta de la Comissió Europea i responsable de Telecomunicacions, Neelie Kroes, dimarts va assenyalar que la televisió connectada a internet és el següent pas que s’ha de donar en matèria audiovisual, motiu pel qual aquest any presentarà una estratègia per impulsar-la.

Per la seva part, el Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) considera que, davant els efectes que està causant la crisi en les televisions de proximitat, aquestes podrien trobar en la televisió connectada una fórmula que les faci viables econòmicament.