Un estudi indica que el 79,3% dels espanyols tria el mitjà televisiu per informar-se diàriament, seguit de la premsa en paper i digital (57,5%), els cercadors d’internet (43,3%), la ràdio (34,4%), les xarxes socials (32,9%) i les plataformes de vídeo (12,4%).

El primer Baròmetre sobre la percepció social de la televisió en obert impulsat per la Unió de Televisions Comercials en Obert (UTECA) en col·laboració amb les consultores Barlovento i Deloitte. El treball de camp es va realitzar entre el 4 i l’11 de maig amb 1.230 enquestes a persones majors de 18 anys.

El treball també mostra que el 54,6% recorre a la televisió quan busca informació veraç i contrastada, per davant de la premsa en paper i digital (50,1%), els cercadors d’internet (33,6%), la ràdio (28,1%), les xarxes socials (12,2%) i les plataformes de vídeo (4,9%).

En aquesta línia, la televisió també és considerat el mitjà més fiable per informar-se sobre el coronaviurs per a un 55,3% dels enquestats. Per darrere queden la premsa en paper i digital (36,3%), la ràdio (24%), els cercadors d’internet (16,9%), les xarxes socials (10,4%) i les plataformes de vídeo (8,5%).

Davant les anomenades fake news, els mitjans tradicionals són assenyalats com els que ofereixen la informació més veraç, de major confiança i contrastada. En concret, el 33,3% tria la televisió, el 30,2% la ràdio i el 22,3%la premsa en paper o digital. A força distància es troben els cercadors d’internet (6,5%), les plataformes de vídeo (4%) i les xarxes socials (3,8%).