La Comissió Europea ha imposat una multa d’1.494.459.000 euros a Google per vulnerar les normes antimonopoli amb la seva plataforma de publicitat AdSense for Search. La xifra representa l’1,29% del seu volum de negoci l’any passat.

La CE considera que la multinacional “ha abusat del seu domini en el mercat imposant una sèrie de clàusules restrictives en els contractes amb llocs webs de tercers que impedien als rivals de Google col·locar els seus anuncis de cerca en aquests llocs web”.

Molts webs incorporen un cercador per trobar publicacions antigues, que quan són utilitzats pels usuaris mostren els resultats acompanyats de publicitat. Amb AdSense for Search, Google fa d’intermediari entre els anunciants i els editors del web.

Entre 2006 i 2016, Google va tenir una quota de mercat del 70% en la intermediació de publicitat a cercadors en l’espai econòmic europeu. El 2016, a més, va assolir quotes superiors al 90% en els mercats nacionals per a la cerca general, i del 75% en la majoria de mercats nacionals de publicitat de cerca online, segons la Comissió Europea.

La multa culmina més de vuit anys d’investigacions i és la tercera en tres anys. El 2017 la CE va sancionar la multinacional amb 2.420 milions d’euros per afavorir el seu servei de comparació de preus Google Shopping respecte al dels seus rivals en el motor de cerca. I l’any passat va multar Google amb 4.340 milions d’euros pràctiques il·legals amb el sistema Android per reforçar el domini del seu motor de cerca.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram