La Universitat Pompeu Fabra tindrà un diari digital fet pels estudiants, el qual recuperarà la històrica capçalera Diari de Barcelona gràcies a un acord amb l’Ajuntament, que ha cedit l’ús de la marca. El projecte es desenvoluparà el curs vinent i la previsió és que es posi en marxa a la primavera de 2020.

La voluntat és que el nou Brusi esdevingui un referent informatiu per al conjunt de la ciutadania, però posarà una atenció especial per arribar als joves d’entre 16 i 30 anys.

Els estudiants del grau en Periodisme, a través de l’assignatura Taller Integrat de Periodisme, seran els principals proveïdors de continguts del mitjà, però en el projecte també hi participaran alumnes d’altres estudis de la UPF, especialment de Comunicació Audiovisual i de Publicitat i Relacions Públiques.

Laboratori d’innovació

El Diari de Barcelona serà produït a la Redacció Integrada de la Pompeu Fabra amb un format multiplataforma que podrà contenir diverses modalitats de comunicació: diari digital, amb textos i fotografies; documents videogràfics i sonors en algunes de les informacions; ràdio en format podcast, emissió en directe per streaming; televisió per IP, i nous formats periodístics digitals.

La idea és que el mitjà tingui una mirada en l’àmbit local, que tracti les informacions sobre Barcelona i Catalunya, però també amb una atenció rellevant a les notícies del conjunt d’Espanya, Europa i la resta del món. La UPF assenyala que, tot i que l’actualitat serà un element important, es prioritzarà l’aprofundiment de les informacions i, sobretot, la seva línia temàtica, orientada als joves.

El Diari de Barcelona també tindrà un laboratori de nous formats periodístics. La pretensió és que esdevingui un mitjà que permeti innovar i provar noves narratives informatives i de creació, també en formats audiovisuals i de difusió d’esdeveniments d’interès social.

A partir de setembre, un grup d’estudiants, a través dels seus treballs de fi de grau, s’encarregaran de conceptualitzar el nou Brusi juntament amb professors i responsables de la coordinació del mitjà.

Oportunitat per experimentar

“Aquest projecte neix com una iniciativa dels estudis de Periodisme però abasta tota la UPF, els diversos graus i màsters”, ha destacat en la seva presentació Carles Pont, responsable del grau en Periodisme. “Serà un mitjà de comunicació per a joves, que ho tractarà tot, però sense obsessionar-se per l’actualitat”, ha afegit.

Per la seva part, Mercè Oliva, responsable del grau en Comunicació Audiovisual, ha explicat que el projecte suposa “una oportunitat per experimentar nous formats audiovisuals i noves formes de narrar. Ens volem deixar sorprendre: donar veu a les noves generacions significa un replantejament radical de com construir el món”.

Finalment, Mònika Jiménez, responsable del grau en Publicitat i Relacions Públiques, ha afirmat que la seva missió serà “treballar en l’estratègia i la gestió de la marca Diari de Barcelona. El nostre objectiu serà donar veu a entitats socials i comunitats silenciades”.