Seguint la tesi del seu exsecretari general, la UTECA considera que la possible recuperació de la publicitat per part de TVE provocaria “mals encara més grans que els que pretén resoldre”. En un comunicat, la patronal de les cadenes privades assegura que hi ha “diferents alternatives” per resoldre els problemes del mercat audiovisual, tant públic com privat.

Així, la UTECA ja ha demanat una reunió amb la vicepresidenta del Govern espanyol, Soraya Sáenz de Santamaría, per tal de traslladar-li que el seu objectiu “prioritari” és el de “recolzar l’existència d’una indústria audiovisual espanyola solvent capaç de competir en els mercats internacionals”.

Segons les privades, la “revitalització” de l’activitat audiovisual és “possible” si s’aplica “coherència, coordinació i visió de conjunt”.

Cal recordar que la Unió de Televisió Comercials Associades va impulsar la normativa que va eliminar la publicitat de TVE, motiu pel qual no ha estat massa ben rebuda la possibilitat que els anuncis tornin a la cadena pública, encara que de manera limitada.

El 2010, les privades van registrar un benefici de més de 400 milions d’euros, la mateixa quantitat que la pública estatal havia facturat un any abans. Si una part d’aquest ingressos tornés a TVE, seria un important perjudici econòmic, especialment en un 2012 on no s’albira una recuperació publicitària.

Amb l’arribada del PP al Govern espanyol, la UTECA s’havia proposat poder eliminar els anuncis de les televisions autonòmiques i deixar de pagar el 5% a les pel·lícules que marca la llei.