La propera setmana, la Unió de Televisions Comercials Associades (UTECA) es reunirà per analitzar la possible tornada de la publicitat a TVE i prendre les mesures necessàries per desactivar-la, segons informa PRNoticias.

La patronal de les televisions privades va impulsar la normativa que va eliminar la publicitat de TVE, i la possibilitat que, encara que de manera limitada, els anuncis tornin a la cadena pública, no hauria estat massa ben rebuda.

Cal recordar que, el 2010, les privades van registrar un benefici de més de 400 milions d’euros, la mateixa quantitat que la pública estatal havia facturat un any abans. Si una part d’aquest ingressos tornés a TVE seria un important perjudici econòmic, especialment en un 2012 on no s’albira una recuperació publicitària.

Amb l’arribada del PP al Govern espanyol, la UTECA s’havia proposat poder eliminar els anuncis de les televisions autonòmiques i deixar de pagar el 5% a les pel·lícules que marca la llei. Per començar, però, haurà de centrar els seus esforços en evitar la tornada de la publicitat a TVE.

Patrocinis publicitaris

Per compensar la retallada de 200 milions en el pressupost de RTVE, el Govern espanyol s’estaria plantejant la tornada a la publicitat, però no amb el model de blocs que hi havia abans de la seva eliminació. Segons El Confidencial, el passat mes d’abril el PP ja hauria pensat amb la idea del patrocini; és a dir, sengles anuncis per obrir i tancar determinats espais. Aquesta fórmula, segons els seus càlculs, compensarien sobradament els 200 milions.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram